Batoniki musli

IMG_2227

Przyznaję, że wszystkie batoniki tego typu są moją ogromną słabością. Potrafię pochłonąć kilogramy, aż się nie znudzę :P. Stąd pomysł żeby zrobić taką przekąskę w domu. Zdrowsza wersja batoników z niezłym kopem energetycznym. Czasami też nasze drugie śniadanie z Wu lub po prostu słodka przekąska w ciągu dnia. Takiego rodzaju słodycze warto mieć gdzieś w torbie treningowej, torebce czy plecaku i w wypadku ataku głodu wciągnąć z przyjemnością.

SKŁADNIKI (na blaszkę o wymiarach 20×28 cm)
– 1 i 1/2 szklanki płatków owsianych (zwykłych, nie błyskawicznych)
-1/2szklanki amarantusa ekspandowanego
– 2 garście daktyli
– 2 łyżki oleju kokosowego
– 5 łyżek miodu
– 1/3 szklanki pestek dyni
– 1/2 szklanki jagód goi
– 1/2 szklanki orzechów (u mnie migdały)
– 1/2 szklanki orzeszków ziemnych
– 1/2 łyżeczka soli

WYKONANIE:

  • Orzechy i daktyle kroję na mniejsze części.
  • Wszystkie składniki suche umieszczam w misce i dokładnie mieszam.
  • W garnuszku rozpuszczam olej kokosowy i miód. Ciepłym płynem zalewam suche składniki i dokładnie mieszam do połączenia się syropu z bakaliami i płatkami.
  • Blaszkę wykładam papierem do pieczenia. Przekładam masę, wciskam ją nieco w formę i wyrównuje.
  • Wstawiam do nagrzanego piekarnika do 170 stopni i piekę ok 20 min, po tym czasie dopiekam w 140 stopniach na funkcji termoobiegu przez ok 5-7 min.

IMG_2149

IMG_2220

IMG_2223

14 Comment

  1. Mniam uwielbiam takie zdrowe słodkości. podbieram przepis

    1. Taste life up says: Odpowiedz

      na zdrowie! 🙂

  2. W takich batonikach kupnych niestety jest bardzo duzo cukru, dlatego taka wersja domowa jest o wiele smaczniejsza i zdrowsza. Ja jedyne co bym nie dodawala to daktyle bo ich nie lubie. Twoje wygladaja wysmienicie. Zapisze sobie przepis i sama zrobie na dniach.
    Pieknie zdjecia!!
    Pozdrawiam.

    1. Taste life up says: Odpowiedz

      Daktyle można spokojnie zamienić na swoje ulubione bakalie. Świetnie sprawdzą się rodzynki czy żurawina, ale można też po prostu pominąć ten dodatek :).
      Smacznego i na zdrowie 🙂
      Ściskam

  3. apetyczne zdjęcia! ja uwielbiam batoniki owsiane, dodaje jeszcze dakyli, które są pysznie słodkie:)

    1. Taste life up says: Odpowiedz

      Dziękuję!
      Też ich dodaję! 🙂 uwielbiam daktyle 🙂
      Ale muszę przyznać, że zdarza mi się je wymieniać na suszoną żurawinę, figi czy suszone śliwki 🙂

  4. Świetne! Z pewnością wypróbuję😉

    1. Taste life up says: Odpowiedz

      Dziękuje! 😉
      Muszę przyznać, że oszalałam na punkcie Twoich ekspres makaronów <3
      Ściskam!

  5. Zrobiłabym takie chętnie w domu, ale na co mogę wymienić daktyle, których nie lubię? Na suszone brzoskwinie? Oraz gdzie kupię amarantusa ekspandowanego?

    1. Taste life up says: Odpowiedz

      Cześć!
      Daktyle spokojnie można zastąpić suszoną brzoskwinią jak piszesz. Ale równie dobrze sprawdzi się suszona żurawina, rodzynki, suszona śliwka czy suszone jabłka. Amarantusa ekspandowanego można np. dostać w Rossmannie czy w większych marketach na półkach ze zdrową żywnością (wygląda, jak to mówi mój mąż – jak styropian…hihihi 😀

  6. Uprawiam dużo sportu, więc to istne bomby energetyczne i bardzo zdrowe! Świetny przepis, na pewno wykorzystam!

    1. Taste life up says: Odpowiedz

      Czad!
      Sama często wciągam te batoniki po treningu…i nie tylko 😀
      Dziękuje i smacznego! 🙂

  7. Fajny przepis. Mam nawet specjalne urządzenie do robienia takich batoników, ale nie miałam dobrego przepisu. Wypróbuję Twój! Brzmi smakowicie i tak też batony wyglądają!

    1. Taste life up says: Odpowiedz

      O jaaaa! poważnie, urządzenie?
      Jak ono wygląda? 🙂

      Dziękuje i na zdrowie!
      Ściskam 🙂

Dodaj komentarz