Chleb warzywny

IMG_3373

Fantastyczna alternatywa dla zwykłego chleba. I do tego jaka zdrowa! Przepis na to pieczywo podpatrzyłam na stronie Paleo smak. Byłam przez pewien okres na diecie bezglutenowej i bezmlecznej (eksperymentowałam na sobie:)), a pieczywo i masło kocham miłością prawdziwą. Musiałam koniecznie znaleźć substytut chleba. Piekłam w tamtym okresie ogrom pieczywa bezglutenowego i podobną ilość chyba też kupiłam, ale nie do końca wpadało to w moje kubki smakowe. Postanowiłam zaryzykować i totalnie poeksperymentować. Wtedy trafiłam właśnie na ten przepis. Lekko zmodyfikowałam przepis, zrobiłam, upiekłam i byłam zaskoczona! Pyszny, warzywny, bezglutenowy chleb niskowęglowodanowy. Nie będę Was ściemniać – nie smakuje jak świeża bagietka, ale jest na prawdę niezły. I do tego idealnie sprawdza się w czasie detoksu cukrowego. U mnie już bochenek się studzi. A Ty? Skusisz się?

SKŁADNIKI (na bochenek o wymiarach: 26×11 cm ):
– 1 średnia cukinia
– 1 większa marchewka
– 10 łyżek siemienia lnianego
– 5 dużych jajek
– 1/3 szklanki oleju (dowolnego: rzepakowego, kokosowego)
– 1/3 szklanki mąki kokosowej
– 4 łyżki pestek dyni
– 2 łyżki pestek słonecznika
– 1 łyżka spiruliny (można pominąć)*
– sól i pieprz (po 1 łyżeczce)

*można też zamiast spiruliny dodać 2 łyżki mąki z ciecierzycy- chleb wychodzi fajnie zwarty, mniej mokry i ma przyjemny żółty kolor 🙂

WYKONANIE:

  • Cukinię i marchewkę myję dokładnie i ścieram na tarce o dużych oczkach – do uzyskania ok 1 szklanki tartych warzyw.
  • Starte warzywa przekładam na gazę i odciskam z nadmiaru wody. Odciśnięte warzywa przekładam do miski.
  • Do startej i pozbawionej wody cukinii i marchewki dodaję jajka, olej i chwilę mieszam.
  • Do masy warzywnej dodaję resztę składników i mieszam do połączenia.
  • Foremkę smaruję olejem kokosowym i wysypuję dowolną mąką, siemieniem. Przekładam masę do formy, posypuję je pestkami dyni i piekę około 60-70 minut w 180 stopniach (lubię ten chleb lekko wysuszyć).
  • Zdarzyło mi się, że chleb po upieczeniu był dla mnie nadal za mokry – kroiłam go wtedy na kromki, układałam na blasze i podpiekałam chwilę w piekarniku.
  • Wystudzony chleb przechowuję w lodówce.

 

IMG_3365

IMG_3373

IMG_3386

IMG_3389

IMG_3390

10 Comment

  1. Pięknie wygląda. Super pomysł! Na pewno wypróbuję 🙂 u mnie na blogu właśnie przepis na dietetyczne, bezcukrowe i bezglutenowe brownie buraczane z kremem daktylowym 😉 Zapraszam też!
    Buziaki

    1. Taste life up says: Odpowiedz

      omg! takie brownie musi być cudowne <3.
      lecę zobaczyć przepis 🙂

  2. Och-wychowanie says: Odpowiedz

    Wygląda zachęcająco, super zdjęcia. Lubię zdrowe innowacje w kuchni więc przepis biorę dla siebie. Pozdrawiam 🙂

    1. Taste life up says: Odpowiedz

      i super 🙂
      mam nadzieję, że przypadnie do gustu 🙂

  3. Pewnie pychotka i jak pięknie wygląda 🙂

    1. Taste life up says: Odpowiedz

      pyszka, polecam 🙂
      dziękuję

  4. Fajny chlebek, samym można się super najeść 🙂

    1. Taste life up says: Odpowiedz

      zgadza się! i tak na prawdę to zjada się fajną porcję warzyw 🙂

  5. Kolor przepiękny, chętnie kiedyś taki sobie upiekę 🙂

  6. Świetny przepis! Na peweno wypróbuję 🙂

Dodaj komentarz