Kotleciki z łososiem i porem

IMG_1944

Przepis na przemycenie ryby w diecie dziecka. Często robię je dla synka przy okazji przygotowywania farszu do tego dania. Warto już od 7 mc wprowadzać powoli ryby do diety niemowlaka i oswajać go ze smakiem. Dodatkowo mięso ryby to bogate źródło kwasów tłuszczowych, białek i witamin. Muszę przyznać, że ja sama długo sceptycznie podchodziłam do ryb i nigdy nie był to mój faworyt i pierwszy wybór jako danie obiadowe. Zresztą do tej pory natrafienie na ość w moim przypadku – dyskredytuje danie. Na pewno w przypadku przygotowywania dań rybnych dla Waszych maluchów należy zadbać o to żeby ryba była z dobrego źródła, świeża i nie posiadała ości. Dokładnie obejrzyjcie filet przed przygotowaniem żeby nie przeżywać niepotrzebnego stresu. U nas ten przepis gości bardzo często i sprawdza się najlepiej. Jan wcina najczęściej kotleciki z jogurtem i koperkiem, ale każda z Was może podawać je jak tylko uważa za smaczne. Zapraszam do przepisu drogie mamy 🙂

SKŁADNIKI (na 5-6 kotlecików):
150 g filetu z łososia
kawałek pora
1 jajko
kilka łyżek mąki kukurydzianej
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżka oliwy z oliwek
1 łyżeczka masła klarowanego
odrobina pieprzu

WYKONANIE:

  • Rybę dokładnie płuczę, osuszam ręcznikiem papierowym i ściągam skórę. Filet siekam drobno i przekładam do miski. Przyprawiam sokiem z cytryny, pieprzem i oliwą z oliwek. Całość mieszam i odstawiam na kilka chwil.
  • Z twardej części pora ściągam zewnętrzne liście, płuczę warzywo dokładnie pod wodą (uważajcie – między liśćmi lubi być dużo ziemi) i kroję w cienkie paseczki.
  • W małym rondelku roztapiam masło, wrzucam pora i podduszam do miękkości. Gotowego pora dodaję do zamarynowanej ryby.
  • Do łososia i pora dodaję jajko, oliwę z oliwek i mieszam. Wsypuję mąkę kukurydzianą do momentu uzyskania masy, która nie rozpadnie się przy smażeniu (u mnie było to jakieś 4-5 płaskich łyżek).
  • Rozgrzewam patelnie i formuję na niej kotleciki. Smażę do ścięcia się mięsa.

IMG_1941

IMG_1942

IMG_1943

Dodaj komentarz